To meet, to connect, to learn!

15 februari 2017 - Roggel, Nederland

Kenya T4T February 2017"To meet, to connect, to learn"

Voordat ik naar Kenia vertrek, willen jullie misschien al weten hoe de komende dagen eruit gaan zien. Om jullie een beeld te geven van mijn reis, vertel ik jullie hieronder in het kort wat ik allemaal ga doen. Zoals de meesten van jullie weten is het doel van de reis is om workshops te geven aan Keniaanse docenten zodat zij hun lessen interactiever kunnen geven. Dat betekent dat de leerlingen niet alleen luisteren naar de leerkracht, maar dat leerlingen en docenten daadwerkelijk met elkaar communiceren, waarbij leerlingen uitgedaagd en gemotiveerd worden. Dat is niet het enige wat ik in Kenia ga doen. Ik ben heel nieuwsgierig naar hoe het onderwijs in Kenia wordt gegeven. Zij hebben lang niet zoveel middelen (schoolboeken, een luxe klaslokaal, computers etc.) dan wij. Ik wil dus graag kennis met de Keniaanse docenten delen, van elkaar leren, elkaar leren kennen en een bijdrage leveren aan het onderwijs in Kenia. Tijdens deze dagen ga ik naar een secondary school in zone Shimba Hills, een van de groenere streken in Kenia. Hoe zien de dagen eruit?

Woensdag 15 februari: vertrek naar Kenia.

Donderdag 16 februari: aankomst in Kenia. Deze dag wordt gebruikt om bij te komen van de reis.

Vrijdag 17 februari: op pad. Bezoek aan scholen, kennismaken met het schoolbestuur en workshopdag 1 voorbereiden.

Zaterdag 18 februari: workshopdag 1: samenwerken met Keniaanse collega's.

Zondag 19 februari: op pad! Verkennen omgeving en voorbereiden workshopdag 2.

Maandag 20 februari:  workshopdag 2: samenwerken met Keniaanse collega's.

Dinsdag 21 februari: lesobservaties, coaching Keniaanse collega's en feedback geven.

Woensdag 22 februari: vrije dag. Wordt het snorkelen, een safari of iets anders?

Donderdag 23 februari: workshop, lesobservaties, coaching Keniaanse collega's en feedback geven.

Vrijdag 24 februari: lesobservaties, coaching Keniaanse collega's en feedback geven.

Zaterdag 25 februari: final celebration (Afrikaans feest), uitwerken verslagen.

Zondag 26 februari: T4T gaat naar huis. Voor jullie en voor mij de start van de carnavalsvakantie. Ik blijf de vakantie in Kenia om te genieten van wat dit land allemaal heeft te bieden.

1. Jacques Janssen:
    15 februari 2017
    Chantal, heel veel succes en natuurlijk ook plezier in Kenia. Geweldig wat jij doet.
  2. Cindy v bree:
    15 februari 2017
    Goede reis en ga vooral genieten van alle indrukken!! En op je vrije dag ging ik voor de safari
  3. Henriette Verbakel:
    16 februari 2017
    Veel plezier en succes ook voor de rest van jullie groep