Yeah op safari! Let us find a lot of game!

26 februari 2017 - Tsavo East National Park, Kenia

Roller birdVroeg in de ochtend om 5.15uur rammelt de wekker! YES de safari begint. We maken kennis met Samuel, hij is de komende week onze driverguide. Het valt ons meteen op dat hij ontzettend veel kennis weet en dit al te graag met ons wilt delen. We rijden richting Mombasa waar we de ferry nemen en vervolgens naar Tsavo East National Park. Het is deze ochtend opvallend rustig waardoor de overtocht met de ferry gemakkelijk en kalm aan verloopt. Het landschap verandert naarmate we dichterbij Tsavo East National Park aankomen. Tsavo National Park is het oudste en grootste Nationaal Park van Kenia en is gesplitst in een East en West gedeelte. Wij rijden vandaag en morgen door het oosten van het park. Als we het park binnenrijden, veranderen de wegen in oranjerode zandwegen. Het hemelsblauw van de lucht afgezet tegen de oranjerode wegen levert een prachtig plaatje op. De foto's die we vandaag maken, konden zo uit een boekje komen. Tsavo East is vlak en bestaat uit veel droge vlakten. We maken een ochtendsafari en middagsafari waarbij we onze ogen uitkijken. We zien veel verschillende soorten vogels: secretarisvogel, havik, arend, gekleurde bijeneters, aasgieren en de prachtig gekleurde scharrelaars (rollers). Van de grote kuddes olifanten en zebra's krijgen we geen genoeg. Wat zijn olifanten toch prachtig mooie imposante dieren. Bijzonder dat we de kuddes zien lopen en dat zij zelfs de zandwegen voor en achter onze minivan oversteken. Daarnaast zien we verschillende soorten antilopen zoals de impala, Thomson gazelle en grand gazelle. Ook de giraffen, oryxen en hartenbeesten laten zich vandaag zien. Het mooiste van vandaag is dat we tegen het einde van de middagsafari twee leeuwinnen met vijf welpen zien. De welpen zijn bijna een jaar oud. De poten van de welpen zijn nog gestippeld, waardoor je herkent dat het nog jonge leeuwen zijn. Ik word vandaag echt verwend en geniet in volle teugen. Ik kijk al uit naar morgenvroeg.........